28. syyskuuta 2012

cloud nine

Mun ostoslistalla on ollut ikuisuuden uusi suoristusrauta. Se on juuri sellainen tylsä ostos, jota oikeasti tarvitsee, mutta jota ei millään raaskisi ostaa, kun saman rahan voisi käyttää johonkin paljon kivempaakin!

Vanha rautani (joku perus Remington, joka on kylläkin palvellut ihmeen hyvin jo monta vuotta) alkoi kuitenkin vetelemään viimeisiään ja mun oli pakko alkaa kartoittamaan tämän hetken rautavalikoimaa. Olin ensin ihan varma, että haluaisin Ghd:n, ne kun ovat olleet suoristusrautojen aatelia tässä viimeiset vuodet, mutta tehdessäni empiiristä tutkimusta Googlen ihmeellisessä maailmassa, törmäsin monessa paikassa haukkukommentteihin Ghd:n nykyistä laatua kohtaan. Sen sijaan mulle aiemmin tuntematon Cloud Nine-merkkinen suoristusrauta oli saanut paljon kehuja osakseen.



Kun huomasin vielä Jonnankin valinneen juuri kyseisen raudan (niin kuin moni muukin kommenttiboksin perusteella), olin varma, että panostaisin mielummin Cloud Nineen, kuin Ghd:hen. Omani kävin hakemassa noin 130 euron hintaan Verkkokauppa.comista, mutta niitä saa tilattua myös kotiin asti, ellei satu asumaan kyseisen kaupan lähettyvillä.


Tähän mennessä olen ollut rautaan erittäin tyytyväinen. Niin suoristaminen kuin kihartaminenkin (allekirjoittaneen omat kiharrustaidot sen sijaan eivät ehkä ole ihan niin kehuttavia) onnistuu helposti. Plussaa pyörivästä johdosta, sekä säädettävästä lämpötilasta.

Mihin suoristusrautaan te luotatte?:)

24 kommenttia:

  1. Hyvä valinta! Tuo on paras suoristusrauta, mikä itselläni on ollut!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, kiva kuulla ettei tullut ihan hutiostosta!:)

      Poista
  2. Mä tilasin omani C9-raudan verkkokauppa.com:sta. Tilasin kuitenkin sen pienen matkaraudan, koska mulla on lyhyet hiukset, mutta olen nyt kahden vaiheilla, vaihdanko raudan kuitenkin tuohon normaaliin. Pieni on ehkä jopa turhan pieni..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä katsoinkin, että siellä oli saatavilla myös pienempää versiota.. Niin se voi olla, että se ois enemmän just sellanen matkaversio? Kyllä tuolla isommalla on varmaan ainakin nopeampaa laittaa hiuksia:)

      Poista
  3. Minulla on sellainen "vanha" GHD ja se on kyllä ollut kelpo kapistus jo vuosia, mutta varmaan valitsisin myös Cloud Ninen jos nyt olisin ostamassa uutta.

    Sulla on kyllä tosi kivat kuvat aina, valoisat ja selkeät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne "vanhemmat" Ghd:t ovatkin kuulemma parempia kuin nämä uudemmat? Että laatu olis kuulemma (näissäkin) vähän laskenut:/

      Voi kiitos, et tiedäkään kuinka paljon toi kommentti piristi, mä kun oon täällä just kriiseillyt näitten kuvien kanssa, kun tuntuu ettei meinaa enää millään saada kivoja kuvia, kun päivät vaan hämärtyy koko ajan!:/

      Poista
    2. Joo, valon määrä alkaa olla jo tosi vähissä. Ja talvi vasta edessä. :(

      Näin oon kans ymmärtänyt, että GHD:n laatu on muuttunut. Kampaajani kertoi, että niiden valmistaja olisi vaihtunut ja sitä myöten sitten laatu romahtanut.

      Poista
    3. No niimpä, valitettavasti:/ Tuntuu, että monet postausideat jää luonnoskansioihin vaan siksi, ettei saa otettua kivoja kuvia..

      Joo, näin mäkin oon kuullut, ilmeisessti tehdään nykyään Kiinassa? Tosi harmi, että nykyään kalliissikaan jutuissa ei voi välttämättä luottaa laatuun..

      Poista
  4. Täälläkin ollaan samoissa mietinnöissä; uusi rauta pitäisi hankkia, mutta ei jotenkin raaskisi kun sitä keksii paljon muitakin käyttötarkoituksia ylimääräisille pennosille :)

    Cloud Ninesta olen kyllä kuullut niin paljon hyviä kommentteja, että kaipa täälläkin sen käyttäjäksi ryhdytään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä!:D Ja tuo ei tosiaan ollut sieltä halvimmasta päästä raudoista, joten kyllä se vähän kirpaisi!

      Mutta toivotaan nyt, että tämä panostus sitten kannatti!:)

      Poista
  5. Minulla on Remigtonin sleek&curl rauta ollut nyt hmm.. kohta pariset vuotta ja vielä hyvin menee! :) Jos tämmöinen tumpelo saa sillä kiharatkin taiottua, niin aivan riittävä minulle ;) Kun rautani sanoo sopimuksen irti, aion kyllä minäkin tutustua tähän Cloudnineen, kun tätä niin moni nyt hehkuttaa! :) Toivoattavasti pärjään kuitenkin omallani vielä pitkään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin vanha rauta oli joku Remingtonin, ja se on kyllä palvellut varmaan kolme vuotta ihmeen hyvin!:) Nyt alkoi hiljalleen levyt olemaan aika huonossa kunnossa..

      Mutta kunhan omasta raudastasi aika jättää, niin muista tää!;)

      Poista
  6. Jee, teit hyvän valinnan! Tuo on muuten älyttömän nopea lämpenemään, vaikka nopea oli GHD:kin niin silti hämmästyn joka kerta, kun rupean odotellessani tekemään jotain muuta ja se onkin jo valmis :D

    Hih, voin pitää sulle kiharakoulua joku päivä! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan niin!;) No älä! Mäkin laitan sen aina vanhasta tottumuksesta lämpenemään siksi aikaa kun harjailen hiuksia tms., mutta sitten huomaankin, että sehän on ollut lämmin jo ties kuinka kauan!:D

      Joo, kiharakoulut vaan pystyyn joku kerta!:D Mä saan yleensä toisen puolen tehtyä suht hyvin, mutta toinen puoli jää aina jotenkin lättänäksi, mikä lie ongelmana:D

      Poista
  7. Ghd on oma kestosuosikkini, mutta Cloud Nine vaikuttaa myös hyvältä :)

    http://lilyhlife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen tohon C9, ainakin tähän mennessä:)

      Poista
  8. Mulla on kanssa vajaan vuoden ollut tuo Cloud ninen rauta ja hetkeäkään en oo sen ostamista katunut! Käytän suihkun jälkeen latvoihin (ja vähän myös pituuksiin) Paul Mitchelin skinny serumia suojaamaan hiusta lämpökäsittelyltä, sekä hiuksen tyveen suihkuttelen saman merkin tyvikohottajaa. Sitten vain tukka pääalaspäin kuivaksi ja kuivuneet latvat 5cm tyvestä alaspäin kamman ja suoristusraudan avulla suoriksi. Varma resepti tukkaan, josta saa joka päivä kehuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että on ollut hyvä hankinta!:) Ja kiitos hiustenlaittovinkistä, tällainen tumpelo tukanlaittaja tarvitsee niitä aina!:D

      Poista
  9. Kampaajani kertoi tämän C9 olevan saman suunnittelijan tekosia kuin GHD:n. Tuo C9 lienee siis paranneltu versiosta GHD:sta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näin mä oon kanssa kuullut!:)

      Poista
  10. Hei, lämpeneekö raudan ulkopuoli kuumaksi levyjen kohdalta, eli polttaako näppinsä helposti? Menevätkö raudat kokonaan yhteen helposti, vai joutuuko puristamaan lujaa? Kiitos etukäteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raudan ulkopuoli kyllä lämpenee vähän levyjen kohdalta, mutta ei niin pahasti että se polttaisi sormia, itsekin pidän raudan päästä kiinni kihartaessani hiuksia, ja kertaakaan ei ole sormet palaneet:) Eikä tarvii yhtään puristaa, menee kyllä ihan kunnolla yhteen.

      Poista
    2. Heissan, kiitos paljon vastauksesta!! Joku toinen taisi vastata muualla, että hänellä pää on niin kuuma, ettei koskisi. Lienee riippuvainen myös käytetystä lämpötilasta, jota onneksi voi säätää. Kiva kun vastasit. Yritän perustella itselleni kalliin raudan hankkimista, kun koko asia on itselle ihan uusi, mutta välillä olisi kiva saada kiharaa ainaisen suoran lisäksi. Paria halpaa rautaa olen jo kokeillut, en tykännyt. Yhdessä raudan kuumat osat eivät koskeneet toisiaan kuin ylhäältä ja sormet paloivat pahasti päässä päältä. Toisessa tuntuu, että tukka kärtsää. Ehkä tämä olisi sitten hyvä. Toivottavasti toimii hyvin nimenomaan myös kihartamiseen (eikä ole liian vaikea oppia, vaatinee vähän treenausta).

      Poista
    3. Joo, voi tosiaan varmaan johtua lämpötilastakin, itse en pidä koskaan kuumimmalla:) Ja tietty se varmaan kuumenee enemmän, mitä pidempään on päällä. Tolla saa kyllä kivasti kiharaakin aikaseksi, vaikka itsekään en tosiaan ole vielä mikään paras kihartamisessa. Joten harjoittelua se kyllä vaatii, mutta kannattaa vaikka katsella youtubesta videoita, mua ne on ainakin auttaneet!:)

      Poista