26. marraskuuta 2012

hyvinvointia hiuksille

Kirjoittelin vähän aikaa sitten ihon hyvinvoinnista ja ajattelin jatkaa postausta myös hiusten saralle. Tilasin jo aikoja sitten Feeluniquesta kuuluisaa Moroccanoil-öljyä sekä saman sarjan Moisture Repair-shampoota. Nyt jonkin aikaa niitä testailleena voin kyllä sanoa, että todellista hyvinvointia hiuksille. Shampoo todella kosteuttaa nimensä mukaisesta ja kun suihkun jälkeen kutreihin sivelee vielä ihmeöljyä, ovat hiukset todella pehmoiset. Ainoa miinus täytyy antaa shampoon hajulle, hyväntuoksuisiin shampoisiin tottuneena tämä haisee vähän liikaa... shampoolle?

Tilausta tehdessä naputtelin ostoskoriin myös legendaarisen Tangle Teezerin, sillä tänä syksynä multa on jostain kumman syystä alkanut tippumaan hiukset päästä. Olen ihan varma, että musta on tulossa kovaa vauhtia kalju, mutta ainakin kampaajakaverini mukaan kyse on vain syksystä. Silloin kuulemma monilla saattaa lähteä paljon hiuksia, well, thanks a lot autumn.. 

Tangle Teezer auttaa kyllä tähän hiustenlähtöön ainakin joten kuten, varsinkin suihkunjälkeiset märät hiukset saa tällä paljon paremmin selviksi, kuin tavallisella harjalla.


Luotatteko te jompaan kumpaan näistä legendaarisista tuotteista?:)

27 kommenttia:

  1. Öljy on ollut täällä nyt parisen kuukautta käytössä ja en missään nimessä enää luopuisi siitä. Käytän suihkun jälkeen kosteaan tukkaan, joskus kiuviinkin mutta aina pesun jälkeen. Se on vaan niin uskomattoman toimiva aine. Shamppoota en ole kokeillut vielä, harkinnassa on kuitenkin, samoin tuo "harja". Seuraavaa tilausta ajatellessa tässä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama! Ostin aluksi testiin vain tuon minipullon, mutta kyllä tää on tullut jäädäkseen mun hiustuotteiden arsenaaliin;) Ja mä käytän oikeastaan samalla tavalla, kerran tein myös ns. naamion ennen hiustenpesua likaiseen tukkaan, eli läträsin öljyä oikein reippaasti (ihana rasvaefekti tukkaan:D), jonka jälkeen pesin pois:)

      Poista
  2. Voi vitsi, oon kuullut tosta Tangle Teezeristä paljon hyvää jo aiemminkin ja ehkä munkin pitää hankkia tuollainen! Muistaakseni mun vakkarikampaamossakin noita myydään! Toivottavasti sulkasato hellittää pian! Se on kyllä tosi masentavaa, jos hiuksia irtoilee paljon! :/
    T:Ammi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä tosi toimiva kapistus!:) Kannattaa vertailla vähän hintoja, mun mielestä noi oli Feeluniquella vähän halvempia kuin kampaamoissa, mistä mä oon noita kattonut. Joo, tää hiustenlähtö on oikeasti vähän ahdistavaa, tuntuu että tukka on ihan ohut hiirenhäntä:/

      Poista
  3. Täällä kans ajattelin viimein tilata harjan ja näitä erilaisia öljyjäkin tässä tutkailen. Siis laitatko pestyihin hiuksiin tuota öljyä? Latvoihin vain vai pituuksiin myös? Ja sitten föönaat? Heti vai käykö myöhemminkin vielä? :D Vähän epäilen toimivuutta mun päähän, kun ei ole mitenkään kuivat hiukset, mutta voishan tuota koklaa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitan joo pestyihin, kosteisiin hiuksiin, toisinaan myös kuiviin sen jälkeen kun olen suoristanut, jos on vaikka kovasti pörröiset hiukset:) Ja pääosin vain latvoihin, mutta lopuksi hieron vähän muuallekin. Ja sit voi käyttää myös ns. naamion tapaan. Täällä lisää ohjeita; http://www.feelunique.com/p/Moroccanoil-Oil-Treatment-for-All-Hair-Types-25ml

      Varmaan kaikkein parasta toi on just kuiville hiuksille, mutta kyllä muillekin, se myös antaa kiiltoa, vahvistaa hiuksia ja hoitaa kaksihaaraisia:)

      Poista
  4. Itse olen tykännyt Cutrinin vastaavasta öljystä paksulle ja karhealle tukalle, mutta tuoksu ei ole siinä mikään erikoinen myöskään.
    Tuo teezeri on kyllä aivan superharja!! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä tuoksu hiusjutuissa on kyllä tosi iso plussa!:) Toi öljy onneksi tuoksuu ihanalle, mutta toi shampoo ei niinkään..

      Poista
  5. Huomasin latvojen olevan tosi kuivat ja viime viikolla kätösessä oli jo L'Orealin ystävämyynneissä Redkenin hiusöljyä, kun muistin, että kotona on jo kaksikin pulloa öljyä, joita voi käyttää hiuksiinkin. Pari kertaa olen suihkun jälkeen muutaman tipan Lieracin Sensorielle-öljyä sivellyt latvoihin ja ne näyttävät jo paremmalta. Hieman ohuempaa Nuxen Huile Prodigieuse-öljyä on myös pullo kotona. Molemmat olen ostanut Pariisista, jossa jokaisela itseään kunnioittavalla (apteekki)kosmetiikkabrändillä näytti olevan öljy hiuksille, kropalle sekä kasvoille.

    Tähän mennessä olen käyttänyt öljyjä yövoiteen sijaan, mutta ainakin tehokuurina taidan jatkaa myös kuiviin latvoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nää öljyt taitaa olla kyllä nyt ihan viimeistä huutoa!:) Mä ostin myös neitsytkookosöljyä kaverini innoittamana ja ajattelin kokeilla sitäkin (ruuan lisäksi) myös hiuksiin ja ehkä kasvoillekin:)

      Poista
  6. Oi, tuo öljy on ihanaa! Kampaajani laittoi sitä juuri muutama viikko sitten hiuksiini ja olin taivaassa :) Pitää kyllä naputella tilaus menemään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä ihanaa!:) Suosittelen, ja jos feeluniquesta tilaat, niin en tiedä miksi siellä lukee, että toimitetaan ainoastaan britteihin, sillä mulle tilaus kyllä ainakin tuli ihan normaaliin tapaan perille!:o

      Poista
  7. Mulla on ollut TT jo kohta kaksi vuotta ja en voisi kuvitellakaan elämää ilman sitä! Ihan ihmevempain! :o Sillä tehtyä niin päähieronnan kuin hiusten tyvikohotuksenkin :D Moroccanoilia en ole vielä kokeillut, mutta tarvis varmaan... On taas hiusten latvat ihan ihme kuivaa hamppua? Kiitos syksy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on joo!:) Oho, päähierontakin vielä, täytyypi kokeilla;D Joo sama, latvat on ku heinäpelto, auts:/

      Poista
  8. Tämä Tangle Teezeria en vaihta ikinä enää mihinkä muuhun harja:) Ihan oikeasti!Pahimmat takut lähtee sille harjalla! Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä ihan mahtava!:) Kivaa viikkoa sinnekin:)

      Poista
  9. Tangle Teezer on niin mahtava, enkä vaihtaisi mihinkään :)

    VastaaPoista
  10. Tiedätkö mistä noita saa ostettua paikanpäältä?
    Toi harja on ollut jo jonkun aikaa ostoslistalla ja sun postuksen innoittamana haluisin koittaa myös tota öljyä...:) Yritin tilata noita samasta paikasta kun säkin, mut sain vastaukseks vaan, ettei tota öljyä voida tuoda Suomeen.. Kai se oli vaan loppu, en tiedä?! Mut osaatko sanoa saako noita joistain kampaamoista/mistä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon nähnyt monissa kampaamoissa, eli kannattaa varmaan niistä katsoa:) Joo, sanoinkin tossa edelläkin, että en tosiaan tiedä miks, mutta tuolla sivuilla lukee, että toimitus vain UK:hon, mutta mulla kyllä tuli ihan normaalisti perille!:o Ja niin on tullu mun parilla kaverillakin... Että nyt en kyllä osaa auttaa:( Mutta tota saa nykyään kyllä Suomestakin, ainakin kampaamo Beat myy mun mielestä noita:)

      Poista
  11. Tästä öljystä olen kuulluut vain pelkkää hyvää!! Ajattelin ostaa itselleni joululahjaksi ;) Ja tuon Tangle Teezerin tarvitsisin myös!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja voin kertoa, että on kyllä maineensa veroista!:) Ei muuta kuin rustaamaan kirjettä pukille;D

      Poista
  12. Nii tosta moroccon oilista että mulla on ihan super kuivat latvat eikä kyllä niihin auta. Tai siis auttaa muttei tarpeeks ottaen huomioon öljyn hinnan. Halvempia ja vastaavia taikka parempia löytyy

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi ettei oo sulla auttanu:/ Mullakin on aika kuivat latvat, ja tuo niitä vähän helpottaa, mutta toisinaan niihin ei auta kuin leikkaus:( Osaatko sanoa, mikä olis vielä parempaa öljyä?:)

      Poista
  13. Pakko kommentoida sen verran että minun kampaajani sanoi tuosta harjasta että muoviharja on pahinta mitä hiuksille voi tehdä..!!? Luonnonharja olisi siis parempi. Onko muilla parempaa tietoa asiasta? Minulla siis vielä toistaiseksi käytössä tuo TangleTeezer...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, nyt en kyllä osaa sanoa.. Kyllähän kaiken järjen mukaan luonnonharjas on parempaa, mutta toisaalta tämä on kai vähän erityyppinen kuin tavalliset harjat? Ja tätä myydään kyllä tosi monissa kampaamoissa. En usko että myytäisi, ellei olisi hyväksi hiuksille:)

      Poista