27. marraskuuta 2012

tekokukka tuli taloon

Kaiken maailman hortonomeilla ja oikeilla sisustusbloggaajilla putoaa nyt leuka varmaan polviin, mutta meille muutti tässä yksi päivä TEKOKUKKA!

Kaikki vähänkään pidempään blogiani lukeneet varmaankin tietävät, kuinka surkea olen kaiken vihertävän kanssa. Kukat kuolevat käsiini ennen kuin ne ovat hädin tuskin kerenneet edes aukeamaan. Joko kastelen niitä liikaa, tai sitten unohdan kastelun kokonaan. Ainiin, kerran olen myös vahingossa kastellut ex-poikaystäväni äidin tekokukkaa, kun mulle nakitettiin kukkienkasteluhomma heidän etelänlomansa ajaksi.. Öh, eli minä+kasvit emme vain tule toimeen.

Koska olen kuitenkin halunnut kotiini myös hieman vehreyttä, tämä hortonomitaitojen puute on johtanut siihen, että olen tuhlannut erilaisiin kasveihin ja kukkiin aivan luvattoman suuren summan rahaa, sillä joudun ostamaan niitä niin usein lisää. Viimeksi kun kävin vanhempieni luona, rakas äitini oli sitten ostanut minulle tämän tekokasvin. Kiitos äiti. Hänkin on varmasti kyllästynyt kuuntelemaan valituksiani siitä, kuinka en vain saa orkideaa pysymään hengissä viikkoa kauempaa..

Siinä se nyt sitten kököttää, ainakin siihen asti kunnes saa väistyä jouluisempien kasvien tieltä. Ja mikä parasta, sitten kun joulukukkien aika on ohi, voin vain kaivaa tämän muovihökötyksen kaapista, ilman että pitäisi taas käydä kukkakaupassa!;)

Mutta, kysynkin teiltä, arvon raati, eikös näytäkin kuitenkin ihan ookoolta tekokasviksi? Vannon ettette olisi huomanneet totuutta, jos olisin huijannut tämän olevan oikea!;)

25 kommenttia:

  1. Apua! Orkideahan on vaikeimpia kasveja pitää hengissä! Ei kannata alottaa hankalimmasta ;) Mutta peeäs, niin meilläkin mies hoitaa kukkien ja chilien kastelut ja hoidot - mä olen niin kaukana viherpeukalosta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei orkideas tarvii tehä muuta ku upottaa se kerran viikossa ja pitää se paikassa missä on valoa :D Mut toi on Lili jo aika hyvin, et tekokukkiakin alat kastelemaan ;) Toisaalta kai nekin tarvii vähän rakkautta :)

      Poista
    2. Sufy; Mun mamman orkideat on jo monta vuotta vanhoja, joten en tajua, mitä mä teen väärin, kun tapan ne viikossa!:D Ahaha ihana, hoitaispa meilläkin, se on vaan todennut, että jos tänne kukkia haluat, niin ite saat niitä myös hoitaa!:D

      Kelli; No näin mä tein, oli kuuleppa kalenterissakin ihan muistutus, että kastele orkidea!:D Mutta eiii, ei auta, mä tapan oikeasti kaktuksetkin, voi surkeus:(

      Poista
  2. Haha, sama juttu täällä. Oon kukkien kanssa ihan toivoton :D Unohdan kastella jne. Meillä oli sellanen kasvi kerrran kun anopinhammas ja mies mietti, että ei olla aikoihin kasteltu sitä. On kuitenkin pysynyt ihan hyvänä. No, kasteltiin sitten "tarpeeksi" ja kasvi kupsahti :D Sitä ei todellakaan olisi tarttenut kastella paljon mitään..

    Tekokukka näyttää oikein sievältä ja meillekin olisi sellainen ehkä paras ratkaisu.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostin kanssa kerran sellasen kasvin (en enää muista nimeä), joka piti kuulemma olla tosi helppohoitoinen, kun ei tarvinnut usein kastella, mutta sekin kuukahti muutamassa viikossa, ehkä mäkin kastelin sitä sitten liikaa:D

      Poista
  3. Suloinen! Mistä äitisi osti sen?

    Katariina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti oikein soittaa mammalle ja kysyä, kun en tiennyt, mutta se on siis kynttilätehdas Finnmarin tehtaanmyymälästä ostettu:) Tiedän, että myös Plantagenissa on tosi kivannäköisiä tekokukkia, ainakin muratteja. Sia-merkillä on myös upeita, mutta ovat aika hintavia, esim. teko-orkidea maksaa jotain 50e!:/

      Poista
  4. On kyllä aidon näköinen! Mistäs tuo on kotoisin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Finnmarin tehtaanmyymälästä oli kuulemma löytynyt:) Katso myös toi edellinen vinkki^ :)

      Poista
  5. Kuulostaa kovinkin tutulta! Kyllä sitä tulee jokusen kk välillä osteltua uusia kukkasia, koska ne kuolevat viikon sisällä.. Tällä hetkellä orkideassa on 2 pientä nuppua. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, hyvä että siellä on muitakin yhtä poropeukaloita kukkien suhteen;D

      Poista
  6. Täysin onneton viherpeukalo ilmoittautuu myös täällä! Tekokukissa on nykyään se hyvä puoli, että ne näyttävän aivan uskomattoman aidoilta, joten niitä mielellään pitää näytillä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kohtalotovereita!;D Totta, varsinkin Sia-merkillä (myydään esim. Stckalla) on tosi upeita tekokukkia, harmi vaan että ne on aika kalliita, esim. orkidea taisi maksaa jotain 50e paikkeilla:(

      Poista
  7. Oho, kieltämättä hieno ja olis muhun mennyt täydestä! Ja hei, jos tohon ympärille kieputat (pienet!!) jouluvalot, niin ehkä sekin saa viettää joulunsa ikkunalaudalla? ;)

    P.s. Ite olen onnellinen että poikaystävän mulle vaihdon ajaksi hoitoon antamat kasvit on IKEAsta...krhm..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhih, hyvä!:) Ehkäpä, mutta mä haluan meille kyllä sellaisen minikuusen, täysikokoista kun ei tähän kämppään mahdu!;D Hih, hyvä, voit aina mennä ostamaan uudet, jos ne sattuu kuukahtamaan:D

      Poista
  8. Toihan on tosi hyvännäköinen, ei erota ainakaan kuvista, että olisi tekokukka! Olisi mullekin hyvä, sillä varsin tehokkaasti etenkin ruukkukasveja tapan...;) Stockalla olen joskus katsellut Sian tekokukkia, jotka näyttää aivan aidoilta. Sellainen orkidea olisi hieno!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä että näyttää edes suht aidolta!;D Joo, ne Sian on upeita ja sitä orkideaa mäkin oon katsellut, mutta se oli ihan tuhottoman kallis, jotain 50e!!:/ Vaikka toi summa nyt on mennyt jo moninkertaisesti kukkiin, mutta kuitenkin, aika paljon jotenkin muovikasvista..

      Poista
  9. Mulla on ihan sama homma, sain jopa kaktuksen tapettua :D Orkidean ostin syksyllä ja kuukauden se kesti meillä :/ Haluaisin sellaisen tekokukkana mutta hinta taitaa olla aika huima jos haluaa aidolta näyttävän.

    Tuosta sun kukasta ei kyllä uskoisi, että on tekokukka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhaha sama!:D Joo, pari hienoa orkideaa oon nähnyt, mutta hinta tosiaan aika kova:/

      Poista
  10. http://lililii.blogspot.fi/2011/07/asuntonayttoja.html Tuolla haaveilit tuollasesta muratin näköisestä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta:) Meillä onkin ollut noita köynnösmuratteja jo useampia (näkyy mm. tässä postauksessa; http://lililii.blogspot.fi/2012/05/home-details.html), mutta olen onnistunut kaikki tappamaan:/ Joten tää on nyt korvike niille!;D

      Poista
  11. Toihan on tosi hyvännäköinen, täytyykin laittaa korvan taakse! Ihana toi Riviera Maisonin ruukku. Tämä on kuule varmaan joku suvussa kulkeva ongelma, joka koskettaa osaa suvusta (mutta ei kaikkia):-) Meillä J hoitaa kaikki kasvit ja pihan (minä toimin tyttöjen kanssa assarina tarvittaessa), koska mun hoidossa kasvit olisivat jo kuolleet (osa kokikin tämän kohtalon)..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä että näyttää aidolta!:D Hihh se voi olla, meidän mammaa tää ei kyllä näytä koskevan;D Meillä toi toinen puolisko ei koskekaan noihin kukkiin, joten oot onnekas!:)

      Poista
    2. Joo, ei koske sun äitiä :-) Kun muistaa varsinkin sun edellisen lapsuudenkodin pihan, ja kuinka se aina oli niin ihana! Eikä tämä nykyinenkään mikään pienitöinen ole. Meillä on pihaa yritetty muokata mahdollisimman helppohoitoiseksi.

      Laitan sulle faceen ehdotuksen glögistä.

      Poista
    3. Hih no niimpä, siinä oli kyllä hommaa, nyt sen vasta tajuan!;D

      Poista