13. marraskuuta 2012

uutta kenkäkaappiin

Sain vihdoin hankittua kenkäkaapista puuttuneet korolliset mustat perusnilkkurit, joita kaipailin jo tässä postauksessa. On multa aikaisemminkin nilkkureita löytynyt, mutta niin julmetun korkealla korolla varustettuna, että olen talvisin joko rähmälläni niillä (kyllä, koettu on keskellä Mannerheimintietä) tai sitten kiukuttelen aina loppuillan baarissa, kun kengät sattuvat jalkoihin. Siksi päätinkin nyt olla kerrankin viisas ja ostaa maltillisella korolla varustetut yksilöt, vaikka ovathan ne huikean korkeat korot niin kauniita.


Clarksin Kemble Bisquit-nilkkureista olen kuullut pelkkää hyvää ja kyllä ne tuntuvatkin jalkoihin aivan ihanilta! Mukavuutta lisää kantapään ja päkiän alla olevat pehmeät tyynyt ja pohjien kumiesteet (tajusin juuri kuulostavani 85-vuotiaalta lonkkavikaiselta mummolta..) takaavat sen, että jopa minun pitäisi pysyä pystyssä liukkaammallakin kelillä.

Näitä on saatavilla myös konjakinruskeina, arvatkaa vaan himottaisiko nekin versiot..;)

26 kommenttia:

  1. on kyllä hienot :)

    http://fashionbeautymylife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanat, kaipaan itsekin tuollaisia kenkäkokoelmaani :)

    withasilverlining.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Mullakin oli nämä piiitkään ostoslistalla, nyt vihdoin sain hankittua!:D

      Poista
  3. Eikä! Näitä kenkiä olen himoinnut todella pitkään! <3 kerro kokemuksia käytön jälkeen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama!:) Ihastelin monet kerrat niin kaupan hyllyllä kuin blogeissakin ja nyt vihdoin sain nää hommattua:) Kerron ehdottomasti, mutta vaikuttavat kyllä tosi hyviltä jalkaan!

      Poista
  4. Itse olen myös ajatellut hommata nämä samat kengät kaappiin juurikin samoista syistä kuin sulla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen! Vaikka en olekaan näillä vielä pidempiä aikoja kerennyt kävelemään, vaikuttavat kyllä tosi mukavilta jalkaan:)

      Poista
  5. Näitä on näkynyt sen verran monella, että houkuttaisi itsekin testata noita. Jotenkin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, että lonkkavikaisten mummojen kenkien ominaisuudet saa noin hyvännäköisiin kenkiin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahha, joo huomasin itsekin, että pehmeät geelityynyt+kumipohjalliset kuulostaa vähän siltä, ettei ulkonäkö vois olla kovin upea!:D Ja nää taitaakin olla mun ekat korolliset kengät jotka on samaan aikaan sekä hienot että mukavat:)

      Poista
  6. Ompas kyllä tosi nätit, tosiaan sitten vaan käyttökokemuksia pian kehiin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä laitan analyysiä tulemaan, kunhan olen kerennyt testailemaan näitä ääriolosuhteissa!;D

      Poista
  7. Tosi hyvät nilkkurit! Ja sanoisin että todellakin kannatti etsiä ja ostaa maltilliset korot, niitä tulee silloin paljon enemmän käytettyä. Ainakin mulla käy niin, että ne huigeimmat korot ovat harvakseltaan käytössä, ja matalampia tulee käytettyä tosi paljon. Tulee kyllä sorruttua korkeisiinkin ihan ulkonäkösyistä, mutta niitä käytetäänkin sitten harkitummin... Kuten viimeisimpiä blogissani esiteltyjä kaunottariani. Ja niiden sijaan tänä syksynä hankkimani mustat korolliset nilkkurit matalemmilla koroilla ovat olleet ahkerasti jalassani. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon todellakin niin, olen meinaan yleensä raahannut iltamenoissa mukana kaksia kenkiä, sillä kotimatkalla ei yleensä vaan jaksa millään enää hoiperrella niissä koroissa joissa on koko illan ollut:/ Näissä jaksaa toivottavasti vähän pidempään:) Ja toi on niin totta, aina sitä ihastuu niihin upeisiin korkoihin, jotka eivät sitten olekaan käytössä niin kivoja ja jäävät lopulta kaapin pohjalle.

      Poista
  8. Moikka! Minulla olisi kahdet häät tiedossa (uutena vuotena sekä vuoden alussa), jossa toimin lapsenvahtina. Ongelma on mitä puen päälle, jotain siistiä missä ei tarvitsisi pelätä vilauttelu vaaraa ja mihin sopisi hieman matalammat kengät, jos tarvitsee kipittää lasten perässä.

    Osaisitko ja ehtisitkö auttamaan minua tässä pulmassa? Kiitos jo etukäteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi tottakai ehdin:) En tietty tiedä nyt millaiset kyseisten häiden pukukoodit ovat (tai onko edes sellaisia), mutta ehdottaisin esim. jotain kotelemekkoa, mutta vähän a-linjaisella helmalla, joku tämän tyyppinen vaikka; https://stockmann.com/p/fi/Marc-O%27Polo-Mekko/322114?itemId=322119 A-linja takaisi sen, että mekossa olisi helpompi liikkua lasten perässä kuin tavallisessa, usein melko vartalonmyötäisessä kotelomekossa.

      Toinen kiva malli voisi olla joku väljä (mutta juhlava) tunika, tämän tyyppinen vaikka; https://stockmann.com/p/fi/Vila-Tunika/378748?itemId=378751 Tossa tietty sama juttu, malli on sen verran rento, että pysyy nopeampienkin muksujen perässä;D

      Kannattaa valita juhlava kangas, vaikka mekon malli olisikin vähän tavallisempi. Ja ei mitään minimittaa. Mustat sukkahousut ovat mielestäni aina paremmat talven juhlissa kuin ihonväriset, se takaisi myös sen, ettei pylly vilku, vaikka joutuisi vähän kyykistelemäänkin!:) Ja mielestäni esim. ballerinatkin ovat tarpeeksi juhlavat, jos niihinkin valitsee jonkun juhlavamman matskun, vaikka kiiltonahan tai pientä kimallusta:)

      Toivottavasti näistä oli jotain apua, mä oikein innostuin kuin sain miettiä ideoita!:D

      Poista
    2. Voi kiitos paljon! Näistä vinkeistä oli hyötyä :)

      Poista
    3. Ole hyvä, kivaa jos oli apua!:>

      Poista
  9. Clarksit kuuluvat ehdottomasti myös minun suosikkeihini - hyviä jalkaan ja tyylikkäitä kenkiä joka lähtöön! :) nuo kauniit nilkkurit bongasin jo alkusyksystä.. mutta löytyykö niitä vielä kenkäkaupasta? netin kautta en sovittamatta kenkiä oikein osaa hankkia.

    mukavia ja tyylikkäitä askelia kohti pikkujoulukauteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy myöntään, että oon jotenkin aiemmin pitänyt clarksia ihan mummomerkkinä, mutta asiahan ei niin tosiaan ole!:D Siellähän on vaikka millä mitalla kivoja kenkiä!:) Nämä omani ovat peräisin Ison Omenan Clarksista, Helsingin keskustan liikkeissä ei enää ollut kokojani. Kannattaa varmaan soitella myymälöihin löytyykö vielä kokoja? Tosin voisin ainakin kuvitella olevan sen verran suosittu malli, että tulisi lisääkin jossain vaiheessa?:)

      Spartoolla näytti vielä olevan kaikkia kokoja jäljellä, että jos ei muuten niin sieltä ainakin saa.. Jos sulla on aiemmin jo ollut Clarksin kenkiä, niin tietää varmaan suht hyvin koon. Ja tonnehan saa palauttaa ihan ilmaiseksi, jos ei jostain syystä oliskaan hyvä:) Mäkin olin ennen jotenkin tosi arka tilaamaan netistä mitään, mutta varsinkin jos toimitus ja palautus on ilmaisia, tilaaminen on ihan kivaa:)

      Poista
  10. Kivat nilkkurit. Kovin korkeat korot eivät talvissamem ole kauhean käyhtökelpoiset (ja kyllä sitä lunta tulee viel tänäkin talvena). Ainakin viime talvena ja sietä edeltävänä keskustankin kadut olivat kuin miinakenttä ja matalillakin koroilla oli työtä pysyä pystyssä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) No ei ookaan, vaikka mä en arkena korkoja kauheasti suosikaan.. Mutta on se iltamenoissakin ihan kiva pysyä oikeasti pystyssä, sitten kun ne lumet ja liukkaat kelit tulevat:)

      Poista
  11. Tosi upeet kengät! :)


    http://llovewantneed.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  12. Mä oon ihan über-laiska shoppailija varsinkin kenkien suhteen (mulla on varmaan vääriä kromosomeja kropassa, vaikka olen tietääkseni kuitenkin ihan nainen :D ) niin mies tuossa totesi (joka on kovempi shoppailemaan kuin minä) että hän ostaa kengät joululahjaksi, että kun sanot vaan mitkä haluat. Nämä ois kyllä tosiaan aika kivat (: Ehkä mä vinkkaan sille näistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhaha, no varmaan, tosin olisit kiitollinen, mulle noita kenkäshoppailugeenejä on varmaan luotu sitten sunkin edestä!;D Vinkkaa ihmeessä, yhden illan testanneena voin sanoa, että mukavempia nilkkureita saa kyllä varmasti hakea!:)

      Poista