28. helmikuuta 2013

papier poudré

Ajattelin vinkata teille eräästä pikkuruisesta päivieni pelastuksesta, nimittäin puuteripapereista. Ennen korjailin meikkiäni päivän mittaan tavallisella puuterilla, mutta lisätyt puuterikerrokset alkoivat varsinkin pitempinä päivinä tuntumaan tunkkaisilta. Ajattelin kokeilla kovasti kehuttuja puuteripapereita ja sille tielle jäin!

Luonnollinen lopputulos on mulle meikissä kaiken a ja o, ja näillä se on taattu, ilman että tarvitsee kuitenkaan kärsiä kiiltelevästä otsasta tai nenänpäästä. Varsinkin kesällä puuteripaperit on ihan must tuote, vaikkei kauheasti muuta meikkiä käyttäisikään!

Olen kokeillut The Body Shopin puuteripapereita, sekä näitä, vain muutaman euron Papier Poudré-vihkoja, ja nämä voittavat TBS:n paljon kalliimmat paperit kyllä mennen tullen. Vihkossa on 65 arkkia ja sitä on saatavilla kolmessa eri sävyssä, itselläni on käytössä sävy Rachel. Omani olen ostanut Stockmannilta, muista jälleenmyyjistä en valitettavasti osaa sanoa, mutta vinkatkaa ihmeessä jos sellaisia tiedätte!:)

Onko puuteripaperit teille tuttuja vai luotatteko tavalliseen puuteriin?:)

14 kommenttia:

  1. Olen aivan koukussa puuteripaperiin, loistotuote! En todellakaan voisi olla ilman sitä :) Joskus sipaisen puuteripaperin jälkeen kasvoille meikkipuuteria, jos on tarpeen enemmän parannella meikkiä, mutta tavallisen kivipuuterin käyttö on kyllä todella paljon vähentynyt paperin myötä. Ja uskaltaisin sanoa myös, että finnit ovat vähentyneet.

    Olen käyttänyt tuota samaa Stockmannilta saatavaa, tosin viimeksi sitä ei ainakaan Tampereen Stockmannilta enää löytynyt ja jouduin hädässä ostamaan toisenlaista, Duroyn puuteripaperia, joka muistuttaa melko paljon Body Shopin puuteripaperia (jota olen myös kokeillut). Duroy on myös ok, mutta edelleen tuo Papier Poudré on minusta paras :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on!:) Mäkin saatan joskus lisätä puuteria, mutta aika harvoin, varsinkin arkena.. Ou nou, mä oon vielä löytänyt noita Stockalta, toivottavasti löydän jatkossakin, muuten tulee itku:D

      Poista
  2. Muistan joskus aikaisemin ostaneeni tuota puuteripaperia Body Shopista, mutta siitäon varmaan vuosia.

    Omat suosikkini ovat Hong Kongista ostamani puuterittomat paperit, jotka imevät kiiltoa erinomaisesti. Ne olivat niin halpoja, että hamstasin niitä mukaan ja vieläkin on jäljellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sieltä varmaan tosiaan saa aika halvalla tuollaisia juttuja, joten kannatti hamstrata!:) Vaikka eipä nuokaan onneksi lompakkoa kovin paljoa rokota..

      Poista
  3. Mulla on aina noita laukussa ja ihan erityistilaisuuksia lukuunottamatta en muuta meikin korjailuun tarvitsekaan kuin huulikiillon ja puuteripaperia :) kevyt, halpa ja toimii, what could be better?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu:) Ja toi on juuri siitäkin niin kiva, että menee pieneen tilaan, eikä voi mennä rikki. Mulla meni puuteri ennen tosi usein rikki, kun kuljettelin sitä mukana joka paikassa:/

      Poista
  4. Puuteripaperi on aivan loistava keksintö! Ostin aikoinaan ensimmäisen paketin omiin häihini, pieni ja kätevä meikinehostus kun oli. Kyseinen paketti kesti minulla vuoden eli melko riittoisiakin ovat (100 kpl)! Tosin en aivan joka päivä niitä käytä, mutta kuitenkin. Merkki taisi olla Malu Wilz ja ostin paketin Sokokselta. Nykyään en tosin ole enää nähty myytävän niitä. Lentokentältä bongasin viimeksi Artdecon papereita, jotka ovat myös ihan ok.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi on kyllä tosi riittoisia, mullakin kestää toi 65:n kappaleen vihko tosi kauan!:) Kiitos muista paperi-vinkeistä!:>

      Poista
  5. Mulla on noita The Body Shopin puuteripapereita ja oon kyllä todennut ne tosi käteviks!:) kulkee pienemmässäkin laukussa helposti mukana. Täytyypä kokeilla noita sitten kun noi Body Shopin paperit loppuu...

    helmialisan.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne oli kyllä ihan kätsyjä, mutta mä oon kokenut noi vielä paremmiksi.. Ja ne on halvempiakin;)

      Poista
  6. en ole ennen kuullut. voisitko kertoa tarkemmin kun olisin kiinnostunut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä ovat siis papereita, johon "taputellaan" kasvoilta ylimääräinen rasva. Ennen lisäsin puuteria jotta sain kiillon pois, mutta nyt vain taputtelen näillä kasvojen t-alueen (tai muut rasvoittuvat kohdat), jolloin kasvot eivät enää kiillä. Näistä ei siis tule mitään puuteria kasvoille, ne vain poistavat kiillon. Tosi kätsyjä, en käytä puuteria enää lainkaan!!:)

      Poista
  7. Kiitos muistutuksesta. Maailma meinasi romahtaa, kun TBS:stä sanottiin, ettei heillä ole enää puuteripapereita. Nyt muistin blogistasi, että näitä Papier Poudréita minäkin käytin joskus, mutta olin täysin unohtanut niiden olemassaolon - PÄIVÄN PELASTUS. SUURKIITOS, lili :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Onneksi muistit tämän postauksen, kivaa että olin avuksi!! :) Mukavaa päivää Sirpa!

      Poista