17. helmikuuta 2014

black & white

Superhauska viikonloppu takana. Lauantaina järjestin tytöilleni tuparit "uudessa" kodissani. Niin kuin jo kerroinkin, teemana oli Black & White, ja olin innoissani suunnitellut juhlia jo hyvän tovin.

P1015234
Mustia pillejä ja servettejä, mustaa silkkinauhaa kiedottuna tarjoiluastioiden ympärille.. Ruokien nimet tekstasin valkoiselle kartongille leimasimilla, jotka ostin ennen joulua joulukortteja varten.


P1015215


Tarjottavatkin noudattivat mahdollisimman hyvin teemaa. Lasikulhoissa ja -purkeissa oli erilaisia mustia ja valkoisia karkkeja, salmiakkia, lakua, vaahtokarkkeja. Lisäksi leivoin sitruuna-mustikkamuffinseja, joista tuli (vaikka itse sanonkin) superhyviä! Sitruuna ja mustikka olivat ihanan raikkaita tuhdin kuorrutteen kanssa. Muffinsit tein siis tällä reseptillä ja ihanan täyteläisen kuorrutteen tällä Lattemamman ohjeella.


Suolaisiksi tarjottaviksi ei ollutkaan ihan niin helppoa keksiä mustavalkoisia ruokia. Niinpä tein vain iisin mutta hyvän salaatin, jonka kanssa oli tarjolla itse tehtyä öljyistä salaatinkastiketta ja tummaa saaristolaisleipää.


P1015221


P1015205
Verhoihin ripustin roikkumaan eri kokoisia mustia ja valkoisia pom pomeja, jotka nekin askarrella väkersin itse tällä helpolla Esmeraldan ohjeella. Lisäksi löysin Tigerista mustavalkoista serpentiiniä.


P1015226


Olen aikamoinen kippojen keräilijä ja astiafriikki, joten juhlissa on kivaa kun kauniit astiat pääsevät kerrankin käyttöön. Tarjoiluastioina toimi Iittalan Mariskoolit ja Pentikin Tilda ja Nostalgia-lasiastiat. Lisäksi sain ensimmäistä kertaa käyttöön suuren shampanjacoolerini, jonka sain syksyllä A&A Designilta


P1015231


P1015275


Juhlat olivat tosi onnistuneet ja kaikilla näytti olevan hauskaa. Jatkettiin vielä ulos tanssimaan ja tanssittiinkin koko ilta melkein pilkkuun asti. Yöllä kipsuteltiin tanssimisesta kipeytyneillä jaloilla Mäkkärin kautta mun luokse. Istuttiin kello neljä mun lattialla, syötiin hampurilaisia ja parannettiin maailmaa.. :')


P1015253


P1015297

Juhlien järjestäminen on kyllä justiin sellaista hommaa mistä mä pidän. Saa väkertää ja leipoa ja kaiken lisäksi saa kylään kasan ystäviä. Seuraavia juhlia odotellessa! :)

P1015200


P1015296
Kiitos kaikille ketkä oli mukana!  

14 kommenttia:

  1. VAUTSI, niin ihanan näköistä!!! Olen itsekin järjestämässä juhlia, tosin vähän eri värisiä, enkä meinaa mistään löytää sopivaa väriä...! Mustavalkoinen teema on upea, olet nähnyt mielettömästi vaivaa! Sulla on myös todellakin silmää tällaisille jutuille, aivan mahtavaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Ninnu! :) Teemajuhlia on kyllä hauska järjestää.. Mullakin oli hieman vaikeuksia löytää tiettyjä etsimiäni juttuja mustavalkoisena, mutta sitten piti vain soveltaa :)

      Poista
  2. Voi vitsi, tosi upean näköistä! Teemajuhlat on kyllä parhaita, varsinkin jos juhlien järjestäjä panostaa niihin noin valtavasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! :) Niin mustakin, niitä on kaikkein hauskin järjestää! Ja porukka oli taas ihanasti panostanut pukeutumiseen..

      Poista
  3. Ihanan näköistä ja kiva kun joku jaksaa noin paljon panostaa koristeluihin sekä ruoan esillepanoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Ja joo, mä olen tällainen näpertelijä niin kaikki tollainen on mulle hauskaa puuhaa :)

      Poista
  4. Voi että, ootpa laittanut ihanaksi kaikki tarjoilut! Mäkin olen ihan ehdoton näpertelija ja tykkään hirmuisesti suunnitella erilaisia koristuksia :) Ne tuovat niin paljon piristystä mälsän arjen keskelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pauliina!:) No niinpä, mullakin on aina ties mitä projekteja meneillään..

      Poista
  5. Onpas ihanan näköistä! Herkulliset syötävät ja kauniit koristeet!

    Itse järjestän myös tässä lähiaikoina pikku synttärijuhlat kotonani väriteemalla... Oliko sulla jotain ohjelmaa teille mietittynä? Mulle tulee vieraaksi noin 10 ystävää, joiden kaikkien kanssa mulla itselläni on super hauskaa, mutta mua vaan huolettaa se, etteivät monet heistä tunne keskenään toisiansa. Huolestuttaa ettei ihmiset viihdykään, joten olen miettinyt pitäskö jotain pientä ohjelmaa järkätä... Tosin murehdin varmaan ihan turhia ja ilta menee kuin siivillä ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:) Meillä ei mitään ohjelmaa kyllä ollut, sekä minä että kaverini ollaan sen verran äänekästä sakkia, että juttu luistaa aina, vaikka kaikki ei ennestään tuntisikaan.. Kävinkin varoittamassa etukäteen naapuriani, että meistä saattaa sitten lähteä aika melu :D Uskon myös että murehdit ihan turhaan, eiköhän porukka viihdy hyvin keskenään, juhlathan on mitä mainioin tilaisuus myös tutustua uusiin ihmisiin. :)

      Poista
  6. Ihanan näköiset juhlat Lili ja kiitos kaunis linkityksestä reseptiini <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Sofia! Ja eipä mitään, reseptisi oli loistava, toinen kokeilemani kuorrute ei ollut läheskään yhtä "kuohkea" :)

      Poista