28. elokuuta 2014

kauniit & vahvat kynnet

Vielä viime talvena kynteni olivat aika eri näköiset mitä tänä päivänä. Kyllästyin totaalisesti katkeileviin ja liuskoittuviin kynsiini ja päätin ottaa kunnolla selvää, millä saisin ne kauniiksi. Kynteni kasvoivat kyllä suhteellisen pitkiksi, mutta ne katkesivat helposti ja liuskoittuivat niin rumasti päistä, että mitkään kynsilakatkaan eivät pysyneet hyvänä kuin muutaman päivän.

P1017975
Marssin Stockan kosmetiikkaosastolle ja rukoilin myyjältä apua kynsiongelmaani. Mulla kävi tuuri, koska myyjä tiesi kynsistä yhtä sun toista ja nyt halusinkin jakaa teille muutaman vinkin jotka häneltä sain.


P1017981
Olen ehkä melko untuvikko mitä tulee kynsien hoitoon, mutta en ollut kuvitellutkaan että kynsien leikkaaminen tekee niille niin paljon hallaa. Mua jostain syystä puistattaa kynsien viilaaminen ja siksi olinkin iloisesti napsinut menemään oransseilla pikku saksillani. Wrooong! Ihan ensimmäisenä ostin siis kunnon lasiviilan Trindiltä. Hinta kirpaisi, mutta myyjä vakuutti sen olevan hintansa väärti. Viilan oston jälkeen olen leikannut kynteni ihan vain hätätapauksissa, muuten olen lyhentänyt niitä vain viilaillen, hampaitani kiristellen.


P1017984
Toiseksi vaihdoin kynsilakanpoistoaineeni asetonittomaan versioon. Nyt mulla on käytössä joku markettiversio, mutta tuolloin ostin Konadin sitruunan tuoksuisen kynsilakanpoistoaineen, johon olin tosi tyytyväinen, se tuoksuikin hyvältä.


P1017973
Viimeisenä, muttei vähäisimpänä, sudin pari viikkoa putkeen joka ilta kynsiini Trindin Nail Repair-kynnenvahvistajaa. Tuote on väritöntä ja aluksi käytin sitä ihan pelkästään. Myöhemmin olen käyttänyt tuotetta toisinaan värillisen kynsilakan alla, mutta enää sille ei ole niin tarvetta. Monilla merkeillä on varmasti tällaisia kynnenvahvistajia, mutta tämän olen kokenut hinta-laatusuhteeltaan oikein hyväksi.


P1017985
Lisäksi syön muutamia ravintolisiä, mutta en usko että niillä on ollut merkittävästi vaikutusta kynsien kuntoon, koska niitä söin jo silloin kun kynteni olivat kamalassa kunnossa. En tiedä mikä näistä kikoista on ollut tärkeimpänä tekijänä, mutta ainakin yhdessä kaikkien niiden avulla olen saanut itselleni vahvat ja hyväkuntoiset kynnet, joita on kiva lakkailla. Kynnet kasvavat jopa niin hyvin, että joudun viilailemaan niitä mielestäni vähän liiankin usein, sillä en tykkää liian pitkistä kynsistä itselläni. Kynsilakatkin pysyvät nykyään hyvänä melkein viikon jos vain viitsin sutia päällyslakkaa pariin otteeseen tuona aikana.


P1017968
Kuvissa vilahtaa muuten myös Etsystä tilaamani sormukset, kun joku niiden perään jo kyseli. Tykkään näistä ohuista ja siroista sormuksista kovasti!

18 kommenttia:

  1. En usko tuollaisiin "kynnenvahvistajiin". Biotiini on se mikä auttaa, sisäisesti tabletteina napsittuna. Vaikutus alkaa näkyä toiseen biotiini-pakettiin siirtyessä, eli onko se nyt kahden kuukauden kuluttua (luonnollisesti sitä mukaa kun kynsi kasvaa).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Biotiinia olen syönyt jo kauan, hiustenlähtönikin vuoksi.. Uskon kyllä siihen että kynsiäkin tulee hoitaa ennen kaikkea "sisäisesti", mutta itselläni nämä ulkoiset tekijät kuten juuri tuo kynnenvahvistaja ja muut tekijät yhdessä auttoivat saamaan paremman lopputuloksen aikaan! :)

      Poista
  2. Oho, onpa upeat kynnet sulla! Mun mielestä tuo Trind on ihan kamalaa myrkkyä, joten en halua sitä käyttää (vaikka niin ovat kyllä useimmat muutkin kynsijutut), Lasiviilaa olen käyttänyt jo vuosia, yhden kerran olen joutunut sen uusimaan, sillä onnistuin tiputtamaan viilan lattialle ja se meni katki ja säröille. Muutenhan lasiviila on lähes ikuinen ja todellakin suosittelen sitä kaikille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, itsekin olen niistä nykyään ylpeä! :D Joo, mulla meni kauan tajuta toi lasiviila-homma, vaikka äitini ja siskonikin sellaista käyttävät.. En vain aiemmin jotenkin voinut viilata kynsiä??

      Poista
  3. Musta tuntuu oman empiirisen tutkimuksen perusteella että suurin suupää liuskottuviin kynsiin on asetoni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voi olla! Ehkä toi asetoniton kynsilakanpoistoaine tosiaan oli merkittävä tekijä, who knows.. Mutta nyt mulla on ainakin ihanat kynnet ja olen siitä iloinen! :)

      Poista
  4. Wau! Kiva postaus. Täälläkin on ollut ikuinen ongelma nuo liuskottuneet ja hauraat kynnet. Nyt kun olen syönyt monipuolisesti ja monivitamiinia säännöllisesti käyttäen, olen huomannut selvän eron. Kynnet ovat huomattavasti vahvemmat ja terveemmät. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kuulla, nämä "kauneuspostaukset" kun eivät ehkä ole ihan sitä ydinaluettani! ;D Joo, sisäisillä jutuilla on kyllä niin paljon merkitystä kauneudenhoidossa!

      Poista
  5. Hyvä postaus! Allekirjoitan osaksi nuo ohjeet, mutta niiden soveltaminen riippuu oman kynnen luonnollisesta kunnosta ja vahvuudesta: mulla on esim. supervahva ja nopsaan kasvava kynsilaatu, joka ei ole moksiskaan niiden leikkuusta ja siitä, että viilaan niitä geelikynsille tarkoitetulla karkealla viilalla noin kerran viikossa. Viilaan kynnet myös edestakaisella liikkeellä nopeuttaakseni hommaa, joka on myös täysi no-no kaikkien ohjeiden mukaan... Niin, ja lakat poistan asetonia sisältävällä poistarilla, koska olen laiska, asetonittomalla hommaan menee tuplasti aikaa. :D

    Multa siis toki löytyy lasikuituviilat sun muut härpäkkeet, mutta olen huomannut ettei myn kynnet mene miksikään näin, joten en jaksa vähällä omalla ajallani enempään vaivautua! ;) Toki jos niiden kunto olisi huonompi jaksaisin varmasti panostaa, mutta tällä hetkellä lasten ollessa pieniä koen jo tuon viikottaisen kynsien leikkuun ja muotoonviilaamisen tarpeeksi aikaavieväksi puuhaksi - kynsien lakkaamisesta vain haaveilen, aikaa poistamiseen kun ei oikein nyt ole... :D

    Hyvä postaus silti ja sori raamatun pituinen kommentti... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitos vaan raamatun pituisesta kommentista, ne on oikein tervetulleita! ;D Joo, eihän tässä kauneudenhoidossa usein pädekään ihan samat jutut jokaiselle.. Jos kynnet on vahvat niin varmasti niitä voi kohdella vähän "rajumminkin", omani sen sijaan olivat jossain vaiheessa niin kamalassa kunnossa, että ne vaativat kyllä hellää huolenpitoa :) Nyt ne ovat vahvistuneet sen verran, että varmaan vähempikin huolenpito riittäisi, mutta nyt niitä onkin juuri kiva laittaa kun ovat kerrankin nätit..

      Poista
  6. Mulla parhaiten auttoi kynsien suhteen se että lopetin kokonaan kynsilakan käytön ja samalla loppui sen kynsilakanpoistoaineen kanssa läträäminen. Kynnet kasvaa todella nopeasti, ovat vahvat eivätkä ole kynsilakan käytön lopettamisen jälkeen enää kertaakaan olleet liuskottuneet. En enää edes osaisi pitää kynsilakkaa, tykkään omista luonnollisista kynsistäni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, se varmaan auttaisi myös, samalla kun ei tarvitsisi läträillä kynsilakanpoistoaineilla, onhan noi aina aika myrkkyä, sekä lakat että poistoaineet! Mä vaan niin tykkään kynsilakoista, kesällä kirkkaista väreistä ja talvella hillityistä nudeista tai ihanasta viininpunaisesta. Niillä saa niin kivasti asuun jotain lisää, enkä siksi ole niistä valmis luopumaan :)

      Poista
  7. Hei!

    Sun innoittamana ostin tänään tuon Trindin nail repairin. Pakko kysyy, että oliko lakka sulla tosiaan väritön? Lakkasin tällä omallani saman nimisellä tuotteella just äsken kynnet ja mulla tää on kyllä helmiäisen valkoista, kynnet jäi ihan valkoisiksi ja kimalteleviksi! :O Mitä ihmettä. Myyjältä kyllä vielä varmistin, että tämä oikea tuote on kyseessä. Outoa!

    -Anni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Nyt kun sanoit, niin muistelenkin muuten että tästä tuotteesta saattoi olla kaksi eri versiota, mattainen vaalea ja sitten kirkas. Omani on siis ihan kirkasta, mutta olisiko sulla sitten osunut se mattaversio? :/ Harmi että myyjäkään ei tajunnut..

      Poista
  8. Minullakin oli ihan paperikynnet n 58vuotta,mutta pari vuotta sitten ostin tuota Trindin kynnenvahvistajaa,kun sain vihjeen että se on paras ja sen jälkeen minulla on ollut aivan upeat kivikovat kynnet. en luopuisi mistään rahasta tästä tuotteesta... Jos joskus saattavat kasvaa liian pitkäksi,että pääsee tapaturma sattumaan eli kynsi napsahtaa poikki,sekin tapahtuu tosi sievästi juuri oikeasta kohdasta,ettei mene liian pitkälle ja eikä jää mitään repsottavia reunoja,jos ei satu olemaan kynsiviilaa (juuri tuota lasiviilaa) mukana. Suosittelen ehdottomasti minäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihan mahtavaa että sullakin auttoi tää kyseinen aine!! Mullakin itse asiassa juuri tämän postauksen kirjoittamisen jälkeen katkesi kynsi tosi pitkästä aikaa, mutta eipä ole tarvinnut siitä juuri huolehtia, kynsi on jo kasvanut ihan hurjaa vauhtia takaisin yhtä vahvana kuin ennen! :)

      Poista
  9. Voi kun omat kynteni kasvaisi noin upean pitkiksi! Käytän aina samaa Trindin tuotetta ja se peittoaa kyllä 100-0 kaikki muut testaamani kynnenvahvistajat, mutta ei ne silti töissä kestä pitkinä kuin korkeintaan päivän.. Liuskoittuminen on suurin ongelma josta en vain tunnu pääsevän eroon millään. Varmaan liian kuiva akka. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih senkin kuiva akka, oot ihana! :D Äh, tiedän tunteen, mullakin ennen katkeili kyllä helpommin kun olin duunissa.. Eikö auttais toi viilaaminen ja asetoniton kynsilakka, ootko kokeillut? Musta tuntuu että ne ovat mulla kanssa auttaneet tuohon liuskoittumiseen :)

      Poista