29. kesäkuuta 2015

kesäviboja

Ihan kohta koittaa heinäkuu. Se tarkoittaa monia asioita. Lopetan muun muassa toisessa kesätyössäni ja mulla alkaa vähän rennompi tahti. Kesäkuu on ollut monessa mielessä rankka, olen nauttinut täysillä uuden oppimisesta ja haasteista, mutta samalla olen iloinen, että loppukesä menee vähän vähemmän kiireisissä merkeissä.

P1011068
Heinäkuu tarkoittaa myös (toivottavasti) kunnolla alkavaa kesää ja oikeasti lämpeneviä ilmoja. Spontaaneja kesäiltoja ja chilliä meininkiä. Sellaisia kuin eilinen sunnuntai.

P1011065
Vaikka olin ollut viikosta kuusi päivää töissä, ei tarvittu kuin yksi rento sunnuntai nollaamaan kaiken. Aurinko, hyvä seura ja päämäärätön lorviminen pitkin kaupunkia. Joka paikassa tapahtui jotain kivaa ja ihmisistä huokui sellainen lomameininki.

P1011039
Kun ajatukset pääsi edes hetkeksi kulkemaan vapaasti ilman aikatauluja tai stressiä, inspiraatiokin oli heti katossa. Halusin lähteä vielä illalla valokuvaamaan, koska tuli vain sellainen palava tarve. Ja sitten, kun iskin tämän asetelman kalliolle ja aloin räpsimään, muistin taas miksi mä teen tätä hommaa.

Koko kesäkuun tai oikeastaan koko kevään, kun on ollut vaan niin hirveä kiire ja stressi, blogin tekeminen on tuntunut välillä vähän pakkopullalta. Tai siltä, etten ole pystynyt vaan antamaan kaikkea sitä, mitä tälle jutulle haluaisin antaa. Mutta niinä hetkinä kun pyllistelen kameran takana ja unohdan koko ympäröivän maailman, kun teen sitä mistä pidän, silloin taas muistan, että onneksi mulla on tämä. Tämä mun ihan oma juttu, josta niin kovasti pidän.

P1011035

P1011075
Piknikviltti on muuten ihana hamam-pyyhe, jonka sain jo keväällä Tampereella järjestetystä Store of Hopen ja Ilonin bloggaaja-illasta. Lina-merkkinen pyyhe ihan mainio kapistus, pyyhe on kevyt ja vie vain vähän tilaa ja lisäksi se kuivaa todella hyvin. Pyyhkeen ja piknikviltin lisäksi sitä voi käyttää esimerkiksi huivina. Oletteko testailleet tällaisia hamam-pyyhkeitä?

P1011079
Päämäärättömän lorvailun ja kirsikoiden syönnin lomassa kävimme tsekkaamassa myös uuden, viime perjantaina avatun Hernesaaren rannan. Tällä kertaa ei jääty istuskelemaan, mutta sinne on ehdottomasti päästävä uudelleen! Veikkaan kyseisestä mestasta uutta helsinkiläisten kesäolohuonetta..

P1011045

P1011070
Kotimatkalla en voinut taas olla ihailematta ääneen kesäisiä kotikulmiani. Mun tekee välillä vieläkin mieli kiljua ääneen kun tajuan, kuinka onnellinen olen täällä. Mun kaupungissa, meidän ihanassa kesäkämpässä.

P1011037


P1011047
Tällaisen sillisalaattitajunnanvirta-postauksen päätteeksi toivotan teille ihanaa uutta viikkoa, kuullaan taas kamulit!

6 kommenttia:

  1. Tosi ihana tunnelma näissä kuvissa, tykkään! :) Ei mun mielestä blogia kande väkisin vääntää, se näkyy myös läpi tosi helposti. Silloin postaa, kun on oikeasti asiaa, eli no pressure. Hei muuten, et satu olemaan liikenteessä nyt tulevana lauantaina? Mulla vipattaa tanssijalka, ja pitäis päästä vähän keskustaan luuhaamaan... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaunis Taru :) Ja oot ihan oikeessa, sen takia blogin päivittäminen onkin jäänyt aika vähälle ja toisinaan se harmittaa. En kuitenkaan halua tehdä mitään nopeasti hutaistuja postauksia, vaan mietittyjä ja harkittuja.. Ja hei höh, vitsi ois ollut kivaa, tuolla uudessa Hernesaaren rannassa olis takuulla kova meno, mutta mutta.. tää pikkuminkki lähtee Ruisrockiin rokkaileen!! ;D Muuten olisin ehdottomasti lähtenyt sun kanssa ulos!! Ehdota ihmeessä uudelleen kun sulla vipattaa tanssijalkaa, mä kyllä ulkoilen miellelläni ;)

      Poista
  2. Kiitos tästä postauksesta. En ole ennen kommentoinut mutta nyt on hyvä aika aloittaa. Pidän juuri tälläisistä hetkistä, kuten olet kuvannut. Muista myös, että kesästä kuuluu nauttia eikä aina tarvitse tehdä kaikkea:) Bloggaa rennommin, ja nauti enemmän--kyllä talvella sitä sitten ehtii! Toki pienet inspiraatiokuvat ovat aina kivoja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä ja kiva että kommentoit nyt, kiitos :) Ja totta, niin mä olen tehnytkin, vähän liikaakin, olen käyttänyt kaiken ylimääräisen ajan mielummin kavereiden kanssa olemiseen ja kahviloissa luuhaamiseen, blogi on tullut ihan toissijaisena. Välillä se kuitenkin harmittaa, tämä kun on myös niin tärkeä juttu mulle. Mutta kuitenkin aivan toissijainen siihen "oikeaan" elämään nähden :) Mutta sillä tahdilla mennään, mikä kulloinkin hyvältä tuntuu!

      Poista
  3. Voi miten kauniita kuvia jälleen, niin kesäisiä! Sulla on kyllä silmää valokuvata! <3 :)

    VastaaPoista