28. heinäkuuta 2015

kysymyshaaste

Heeheeii, olen ollut ihan lomalainen, melkein unohtanut että mulla on blogi, oops! Sain Tarulta hetki sitten kivan blogihaasteen, tässä vastauksia haasteen kysymyksiin. Kuvituksena muutamia kesäräpsyjä Instagramistani (@lillisofia).

 1. Kerro jotain, mitä emme tiedä sinusta?

Olen todella, todella kovaääninen. Mun entiset työkaverit joutuivat aina muistuttamaan mua siitä, että pitäisi puhua hieman hiljempaa ja välillä mun kavereiden korvia särkee, kun rääkäisen jotain liian kovaa. Onneksi nykyään mun Tampere-mimmit on vähintään yhtä kovaäänisiä kuin mä, ja jäädäänkin usein ihan suosiolla höpöttämään jonkun kotiin kahviloiden sijaan, meistä vaan yksinkertaisesti kuuluu liian kova kälätys.

2. Onko sillä väliä, mitä lukijat ajattelevat blogistasi? Miksi?


On ja ei. Kirjoitan blogia ensisijaisesti itselleni ja siksi esimerkiksi välillä, jos kirjoittaminen tai valokuvaaminen ei kiinnosta, sen ei ole pakko kiinnostaa. Luojan kiitos elantoni ei ole kokonaan kiinni tässä blogissa, se toisi mulle kauheasti paineita. Samalla on toki kivaa, jos blogistani on iloa jollekin ja joku voi saada täältä hyvää mieltä, hyödyllisiä vinkkejä tai inspiraatiota. Sitä toivon kovasti.

3. Miten bloggariminä eroaa "reaaliminästäsi"?

Melko paljonkin. Blogissa kaikki on niin kovin hillittyä, hallittua ja aika usein viimeisen päälle hiottua. Eihän oikea elämä sellaista ole. Olen myös rääväsuisempi ja raisumpi kuin mitä blogin kautta saa ehkä kuvan? Mulla on toisinaan melko ronskitkin jutut, ei ihan sellaista blogimatskua! ;) Joskus mietin, että saako musta blogin kautta ihan vääränlaisen kuvan, mutta toisaalta olen myös kuullut, että teksteistäni välittyy myös mun rempseämpi persoona läpi.


4. Mikä saa sinut nauramaan?

Sellainen päätön huumori, vähän lapsellinenkin. Ja tilannekomiikka, sitä pitää olla. Nyt sinkkuna olen huomannut, että monet miehet on mulle ihan liian tylsiä! :D Pitää olla valmis tekemään kaikkea hölmöä ja itselleen pitää osata myös nauraa!

5. Mitä luovuus merkitsee sinulle?


Sitä että saan toteuttaa itseäni. Kirjoittaa, valokuvata, miettiä asuja, sisustusta tai asetelmia. Nautin suuresti siitä, kun on luppoaikaa ja voi vain uppoutua esimerkiksi kauniiden kuvien pariin, saan siitä valtavasti inspiraatiota ja energiaa. En ole mikään perinteinen askartelija tai käsitöiden tekijä, mutta tykkään näperrellä ja esimerkiksi juhlien järjestäminen, siihen liittyvien koristeluiden ja tarjoiluiden miettiminen on mulle tosi mieluista.

instagramsummer





6. Ketä läheistäsi ihailet?

Ihailen jollain tavalla kaikkia läheisiäni, eri syistä. Vanhempiani siitä, että he ovat ihan älyttömän ahkeria ja periksiantamattomia. Erästä kaveriani siitä, kuinka hienosti hän on selviytynyt vaikeuksista ja ikävistä asioista, toista kaveriani hänen mielettömästä sosiaalisuudestaan ja huumorintajustaan ja kolmatta siitä, kuinka hän on onnistunut jo nuorella iällä saavuttamaan paljon upeita juttuja. Elämääni on siunaantunut todella monta upeaa, lahjakasta, elämäniloista, huumorintajuista, määrätietoista ja empaattista ihmistä, joista jokaiselta voi saada inspiraatiota eri elämän osa-alueille. Ja jokaisesta tyypistä olen niin kiitollinen.

7. Mikä sinussa ärsyttää itseäsi?

Mulla on todella lyhyt pinna, jonka venymistä tosin olen onnistunut harjoittamaan hieman, mitä vanhemmaksi olen tullut. Harjoitusta tarvitaan silti edelleen. Olen myös todella äkkipikainen ja välillä liian kärkäs lausahduksissani. Mun ei myöskään tarvitsisi aina sanoa kaikkea, välillä olisi hyvä olla ihan hissukseenkin.

8. Mikä sinussa ihastuttaa muita?


Viime aikoina olen saanut kuulla, että olen höpsö ja hauska ja että mun seurassa aina sattuu ja tapahtuu. Mulle myös sanottiin hetki sitten, että olen aidoin ja välittömin ihminen, mitä tämän kohteliaisuuden antaja oli tavannut, se tuntui tosi hyvältä.

9. Mikä sinusta tulee "isona"?

Haaveilen jostain oman alani työpaikasta, jossa saisin yhdistää viestinnän johonkin omaan mielenkiinnon kohteeseeni, esimerkiksi muotiin tai sisustukseen. Haluaisin voida hyödyntää työssäni myös luovaa puoltani ja esteettistä silmääni. Toivottavasti saan olla jossain vaiheessa "isona" myös vaimo ja äiti.


10. Uskotko onnellisiin loppuihin? Perustele.


Ehdottomasti uskon. Loppu ei ole loppu, jos se ei ole onnellinen. Vaikka joku tilanne näyttäisi maailman surkeimmalta lopulta, ehkä huomaat hetken päästä, ettei se ollutkaan loppu, vaan jonkun uuden, paljon paremman alku. Kun toinen ovi sulkeutuu, toinen ovi avautuu. Myös oma asenne vaikuttaa paljon siihen, miten asiat näkee.


Mun mielestä olisi kivaa kuulla vastaukset näihin inspiroiviin kysymyksiin seuraavilta inspiroivilta leideiltä: Eveliina, Laura, Noorat ja Janica. Kiitos Tarulle haasteesta!

14 kommenttia:

  1. Hauska postaus, mistä teki hieman koomisen se, että suurin osa näistä kohdista on I-H-A-N kuin omasta kynästäni!! :D Blogistasi tosiaan saa ehkä kuvan sellaisesta hillitystä ja hallitusta tyypistä, mutta seurailen sinua myös instassa ja sitä kautta taas välittyy juuri se räväkämpi puoli mistä tässä itsekin kirjoitit. ;) Ei sillä, enhän mä sua tunne, mutta tämmöinen näkemys mulla on ihan puhtaasti somen kautta. Kiitos erittäin inspiroivasta ja kauniista blogista. Toivottavasti kirjoittelet vielä pitkään! :) - Heksu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih eihän, me tultais sitten saletisti hyvin juttuun! ;D Voi, kiva kuulla, instassa onkin jotenkin vähän helpompi irrotella, joten kiva jos sieltä tulee ehkä persoona enemmän esille :) Ja kiitos itsellesi että käyt täällä, en mä ihan hetkeen ole tätä rakasta harrastustani lopettamassa, nyt vaan vähän kesämoodi päällä!

      Poista
  2. Kiitti Lilliläinen kivasta haasteesta! Mäpäs laitan tän alulle saman tien. :) Lupaan myös muistuttaa blogilomailevaa kaimaani, kunhan palaa jostain viiniköynnösten, paahtavan auringon ja Pinterestin seasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun huomasit, pitkin tulla kommentoimaan teille, että haastetta pukkaa! Mielenkiinnolla odotan teidän vastauksia :)

      Poista
  3. Ihana Lili, kiitos tästä, ehdottomasti tartun! Sä muuten tosiaan olet paljon räväkämpi tyyppi mitä mäkään alunperin blogista sain käsitystä, mutta toisaalta nykyään se mun mielestä blogissa näkyy paremmin :) Vai johtuukohan siitä että olen tavannut sua jo :) ja itse olet inspiroiva! <3 Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva! :)) Hah, en tiedä niin, johtuisko se siitä? Mutta ehkä oon tosiaan myös tuonut viime aikoina enemmän persoonaani esiin bloginkin puolella.. :)

      Poista
  4. Olen kanssa ajatellut, että olisit "keveä ja kaino keijukainen" - nimimerkkisikin on hempeä Lili :) Yllätyinkin joistain postauksista, että oletkin remuisampi kuin luulin! Niin sitä voi saada ihmisestä ihan erilaisen kuvan näiden some-kanavien kautta. Mukavia heinäkuun viimeisiä sinne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, eikä, söpösti sanottu! :)) Hauskaa kyllä välillä miettiä, millaisena muut itsensä näkee juurikin somen kautta yms. Ja mun nimimerkki tulee lähinnä mun nimestä, siitä on vain tiputettu yksi kirjain pois! ;) Kiitos ja samoin, mukavaa loppukesää sullekin!

      Poista
  5. LOL, mä olin ainakin aika yllättynyt kun nähtiin, että ootkin enempi tällainen mun tyylinen, eli karmea rääväsuu, haha... :'D Mut siis parempi näin, mä en oikein tapaa tulla toimeen herkkien kukkasten kanssa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahha :D Herkkien kukkasten pitäis nyt päästä sinne terdelle, helteetkin tulee just sopivasti elokuuks! ;)

      Poista
  6. Kiitos haasteesta, pistetään toteutukseen! :)

    VastaaPoista
  7. Hei Lili, oot kyllä huipun oloinen tyyppi!! :) Tosi samantapaisia mietteitä on itsellänikin bloggailusta ja luovuudesta kuin mitä kirjoitit. Varsinkin tuo, minkälainen kuva sinne ruudun taakse välittyy on huolettanut ja mietityttänyt itseäni paljonkin! Olen yleensä myös se porukan pelle, oman elämäni putoushahmo ja välillä joutuu ihan miettimään miten vähän hillitsisi omia ronskejakin juttuja esim. työpaikalla.. :D Mun mielestä onkin tosi hankalaa tasapainoilla blogi-imagon ja oikean minuuden välillä, olen aina ollut tosi luova tyyppi mutta silti monet tutut ovat yllättyneet mun blogihommista, ja samalla blogistani ei varmasti ikinä uskoisi miten sekava tyyppi olen "oikeassa elämässä", kaikki kun on tosiaan niin hillittyä ja ennalta mietittyä. No ehkä se tasapaino vielä löytyy :)

    Mutta niin, alunperin tulin vinkkaamaan että löysin sen takkini Nellystä, minkä perään kyselit!! Pus http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/takit/catwalk88-200072/faux-biker-jacket-114905-14/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Eve, niin kuule säkin!! :) Hhah kuulostaa niin tutulta, varsinkin nuo kuvailemasi kaksi erilaista puolta blogin ja "oikean minän" välillä, tiedän niin mitä tarkoitat!! :D Mutta kyllä mun mielestä sunkin blogista näkyy kivasti tasapaino. Tai esimerkiksi Instagram on mulle paikka (ja nyt Snapchat vieläkin enemmän), jossa voi edes vähän enemmän tuoda esiin sitä omaa persoonaa, toisin kuin blogissa :)

      Ja hei, kiitos vielä tosta takki-linkistä, harkitsen joskos takki lähtisi tilaukseen, vaikka alunperin etsin aitonahkaista takkia! ;)

      Poista