21. kesäkuuta 2016

10 x random facts

Viimeisestä tällaisesta random facts -postauksestani on jo aika kauan aikaa ja ajattelin taas heittää kehiin hieman faktoja itsestäni. Sellaisia juttuja, joita ette vielä ehkä musta tienneet. Tässä siis kymmenen satunnaista faktaa musta tai tavoistani:

IMG_8602

1. Olen ollut sisustusliikkeessä töissä ja mulle on jäänyt sieltä lähes pakkomielteinen tapa järjestellä kotonakin kahvikupit tietyllä tavalla astiakaappiin. Viikkaan myös pyyhkeet edelleen samalla tavalla, kuin ne viikattiin silloin meillä töissä.

2. Urkin aina ruokakaupassa, mitä muilla on ostoskoreissa tai kärryissä. Kaikkein helpointa tämä on esimerkiksi kassalla, kun edellinen tai takana tuleva asiakas latoo ostoksiaan hihnalle. Myhäilen tyytyväisenä, jos omat ostokseni ovat terveellisempiä ja joskus yritän ostosten perusteella arvuutella, mitä kyseinen henkilö on tekemässä tänään ruuaksi.

P1013235





3. Kävelen tosi lujaa. Kaikki aina kyselevät multa, onko mulla johonkin kiire. Ei mulla useinkaan ole, mutta inhoan sellaista maleksimista ja kävelen ripeästi, vaikka olisin ihan vaan shoppailemassa kaupungilla. Tämän takia kävelen mieluusti yksin esimerkiksi kouluunkin, saan mennä ihan omaa tahtiani.

4. Renkutan usein samaa biisiä päivästä toiseen, kun löydän jonkun hyvän. Saatan kuunnella jotain kappaletta vaikka neljäkin kertaa putkeen ja mulle tulee joka kerta ihan mielettömän hyvä fiilis siitä!

5. En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut varmaan kuppia enempää. En vain ole oppinut siihen, enkä pidä sen mausta. Välillä esimerkiksi kylässä koen olevani hankala, kun mulle pitää aina erikseen laittaa jotain muuta tarjottavaa, mutta olen myös ylpeä etten ole missään kahvikoukussa ja porskutan päivät energisenä ilman kahviakin.

P1013055

6. Mulla on vakavia ongelmia tulostimien kanssa.  En ole kolmen yliopistossa vietetyn vuoden aikana onnistunut varmaan kertaakaan tulostamaan ykkösellä onnistuneesti. Mulla kohoaa aina kylmä hiki otsalle kun tiedän, että mun pitää mennä yliopiston tulostushuoneeseen. Joka kerta tulostimissa on joko paperi tai muste loppu, ne vilkuttaa muuten vain erroria, tai jos onnistunkin tulostamaan jotain, teksti on vain paperin toisessa laidassa tai sitten yhdelle A4:selle tulee yhteensä kahdeksan sivua tekstiä, eikä sitä pysty lukemaan ilman suurennuslasia.

7. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä. Kävin erään järjestön kautta pitämässä seuraa sellaiselle ihanalle Kaija-mummolle, joka oli kovin yksinäinen ja tarvitsi toisinaan myös vähän apua. Me käytiin Kaijan kanssa puistossa kävelemässä, lähikaupassa ruokaostoksilla ja kerran kahvillakin. Meidän matka lähikauppaan kesti aina tosi kauan, koska käveltiin aina niin hiljaa. Tämän postauksen 3. kohdasta johtuen se oli mulle aina hirveän vaikeeta, mutta Kaija opetti mulle hitaasti kävelemisen lisäksi paljon muutakin. Mulla on vähän ikävä Kaijaa.

IMG_8446

8. Mun ensimmäinen ihastus on ollut Peter Pan..... Kyllä, tuo kuvitteellinen satuhahmo. Olin pienenä katsomassa teatterissa jotakin Peter Pan-näytelmää ja ihastuin palavasti pääosan esittäjään ja tämän Peter Pan-hahmoon. Ehkä tuosta ekasta ihastuksesta on jäänyt jotain jäljelle näin aikuisuuteenkin, mua viehättää edelleen vähän tuollaiset hassut tyypit, jotka on osanneet säilyttää sellaisen tietynlaisen leikkimielisyyden, eivätkä ole kasvaneet ihan kokonaan aikuisiksi.

9. Voin tyydyttää makeanhimoni hunajalla tai vaahterasiirapilla. En voi pitää mitään herkkuja kaapeissa, koska mulla ei ole niiden suhteen minkäänlaista itsehillintää. Välillä iltaisin makeanhimo saattaa kuitenkin yltyä niin järkyttäväksi, että syön lusikallisen hunajaa tai vaahterasiirappia. Ällöttävää, mutta toimii!

IMG_8647


10. Sen lisäksi, että kävelen lujaa, myös puhun todella lujaa, tai siis mulla on todella kova ääni. Saan usein kuulla huomautuksia, että ei tarvitse huutaa, enkä itse tajua huutavani. Onneksi aloitettuani opiskelut löysin vertaistani seuraa, sillä meillä kaikilla taitaa olla yhtä kova ääni. Myös perheessäni puhe raikaa ja on ihan normaalia, että jos ruokapöytäkeskustelussa haluaa oman juttunsa kuulluksi, se pitää vain tunkea johonkin väliin, tai muuten asiaansa ei saa koskaan kerrottua. Perheeni ulkopuolella olen joutunut opettelemalla opettelemaan, että on epäkohteliasta puhua muiden päälle, meillä se vaan on ollut niin normaalia.

P1013234
Postauksen kuvituksena toimii teeman mukaisesti random-kuvia viime viikoilta, ellei jopa kuukausilta.. Niin nopeasti aika tuntuu menevän! Selätin juuri tuossa viikonloppuna 12 päivän työputken, viimeisinä päivinä meinasi kyllä jo järki lähteä, mutta työputkesta onneksi selvittiin. Ei kyllä samanlaisia ihan hetkeen. Osaan kyllä sanoa ei, mutta kivoista jutuista on vaikeaa kieltäytyä ja siihen kategoriaan on viime aikoina mennyt niin paljon sekä blogi-, että työjuttuja, että kalenteri on tullut ahdettua välillä vähän liiankin täyteen. Nyt vielä pari päivää töitä ja sitten juhannus kolkutteleekin jo ovella. Että mites se nopea ajankulku....

4 kommenttia:

  1. Vapaaehtoistyötä olen itsekin usein miettinyt, nyt vain sille ei oikeasti ole aikaa, vaikka haluaisinkin kovasti. Gradun teko, työt ja muut järjestöhommat sekä ihan oma vapaa-aikakin vie sen verran aikaa, että sitten kun vain yliopisto on takana päin, voin alkaa tosissani tekemään jotain tällaista. Uskon että on tosi palkitsevaa, varsinkin juuri auttaa ja pitää seuraa vanhuksille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh ymmärrän, mullakin jossain vaiheessa koulu, työt, blogihommat ym. alkoi viedä niin paljon aikaa, ettei kaikkeen vaan enää pystynyt. Ehkä joskus vielä voi taas tehdä kyseistä hommaa, sillä sitä se juurikin oli, palkitsevaa, sai antaa jollekin jotain mitä tiesi tämän todella tarvitsevan :)

      Poista
  2. Nämä random faktat on tosi kivoja postauksia aina! Mullakaan ei voi olla mitään makeaa kaapeissa vaikka vierasvarana koska ne tulee kyllä syötyä samoin tein :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhaha niin mustakin, siksi kiva tehdäkin välillä! :) Jeppp, siis apua miten mä oon tällainen! :DD

      Poista