8. kesäkuuta 2016

vaatekaapin lemppareita

Mulla on täällä kesäkämpässämme todella rajatusti säilytystilaa ja siksi vaatteitakin on tullut karsittua todella rankalla kädellä, vaaterekille ja hyllyille on jäänyt vain niitä oikeasti lempparivaatteita ja olo on jotenkin puhdistunut. Loppujen lopuksi tulee kuitenkin käytettyä lähinnä niitä samoja vaatekappaleita, ne lempparit valitsee päälleen päivä toisensa jälkeen. Muun muassa tällaisten vaatekappaleiden olen huomannut nousseen omiksi lemppareikseni viime aikoina. T o d e l l a mustavalkoista ja simppeliä, mutta sellaiseen olen tykästynyt..

Olen vähän sellainen 0 tai 100 -tyyppi ja olen alkanut huomaamaan sen yhä enemmän pukeutumisessakin. Joko laittaudun viimeisen päälle, tai sitten tykkään olla todella rennoissa vaatteissa. Tässä viime aikojen lemppareitani kummastakin kategoriasta.

favorites2

mekko  /  hattu  /  hame  /  kello  /  sandaalit  /  farkkushortsit  /  

Rennossa pukeutumisessa olen tykästynyt helppoihin mekkoihin, sellaisiin jotka voi vain heittää päälle ja asu on sinällään valmis, eli mekossa pitää olla jokin pieni juju. Olen myös yhdistänyt mekkoja paljon mustaan nahkatakkiin ja vaaleanruskeaan mokkabikeriin. Leviksen tummansiniset farkkushortsit ovat kasvaneet kiinni jalkoihini, haluaisin löytää vastaavat vielä vaaleansinisinä tai mustina.

Pariisista löysin eräästä vintage-kaupasta täydellisen mokkanahkaisen hameen, jota olen käyttänyt muun muassa valkoisen off-the-shoulder paidan kanssa. Kauden käytetyimpiä asusteita ovat olleet sirot korut, Ray Banin Clubmasterit ja Célinen Trio. Kenkäpuolella Adidaksen Stan Smithit ja mustat Birkenstockit ovat olleet eniten jaloissa.

Zarasta bongasin aivan tajuttoman makean mustan avoselkäisen uimapuvun, nyt vain niitä uimakelejä odottelemaan! Uikkari on myös siitä kätevä, että sen voi laittaa biitsille mentäessä shortsien kanssa pelkästään, eikä ylimääräistä paitaa välttämättä tarvita.

favorites1

nahkatakki  /  ballerinat  /  hame  /  rannekoru  /  korvakorut  /  pusero  /  
hattu  /  toppi  /  housut  /  korkokengät  /  rannekoru

Silloin kun olen jaksanut panostaa pukeutumiseen, päälle on päätynyt muutamia hieman erikoisempia vaatekappaleita. Hommasin hetki sitten mustat todella leveät korkeavyötäröiset liehuhousut ja ne ovat päätyneet päälle jo monta kertaa. Niin valkoisen off-the-shoulder paidan kanssa, kuin cropatun mustan topinkin kanssa. Leveät lahkeet houkuttaa myös vajaassa mitassa ja mustat culottesit ovatkin vielä ostoslistalla. Myöskin midimittainen helma on itselleni hieman uudempi tuttavuus, mutta Pariisissa Marimekon näytöksessä mulla olleen midihameen jälkeen olen ollut ihastunut kyseiseen helmanmittaan ja nyt vaatekaapista löytyykin yksi valkoinen pliseerattu midihame. Leveiden housujen tapaan kyseinen hame tuntuu saaneen todella paljon käyttöä. Välillä sitä oikein yllättyy, miten joistain vaatekappaleista muodostuu niitä suosikkeja. Usein ne ovat sellaisia, joiden ostoa hieman jopa epäröi ensin..

postaus sisältää mainoslinkkejä

2 kommenttia:

  1. Tosi kivoja juttuja, meidän maut menee kyllä niin yhteen! Sillä voisin ottaa öö nää kaikki :D Ja täälläkin Smithit tai Birkenit jalassa jatkuvasti ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin menee haha, oon tykännyt sun viimeaikaisista asuistakin (ja kuvista!!) ihan sikana! :) <3

      Poista